sobota 10. ledna 2015

Klid je síla, řek' tatínek


Tento článek jsem psala do školního časopisu a chtěla bych Vám ukázat, jak se mi to povedlo. :)
Tento český životopis od významné spisovatelky a autorky příběhu, popisuje její skutečnou událost v období světové války. Je to velmi silný příběh a člověk si u toho hodně uvědomí, věci co vlastní. Hlavní postava Zdena Fantlová se v knize rozepisuje o tom, jak její život za války byl boj o přežití a ona jediná z rodiny dokázala přežít. Její rodina se skládá z maminky, která ale podlehne nemoci, tatínka, kterého dají do vězení a její šestnáctiletá sestra Lída čekající potomka. Zdenka má tzv. nevlastní maminku, která je s ní až do rozdělení do skupin po transportu do Terezína. Spisovatelka popisuje stravu a každodenní boj o život. Zamiluje se do Arna, dají si na důkaz lásky kovový prstýnek, že se po válce opět najdou. To bohužel nedopadne dobře. Arno se v práci v koncentračním táboru udřel k smrti. Zdena měla štěstí v neštěstí, protože při smrtícím pochodu, kde umírali tisíce lidí se ona udržela při životě. Dále se vyhla transportu na východ, díky převleku ošetřovatelky. Na higyenu se nedbalo a nikdy jste nemohli tušit, kdy místo vody ze sprchy pustí plyn. Zdennina záchrana byla vážně zázračná a v dospělosti napsala tuto knihu. Je tak neuvěřitelný, co s člověkem udělá přečtení této knihy. Já jsem měla hodně blízko k slzám. V textech se často objevovaly německé výrazy. Spisovatelka je velikou hrdinkou a jsem ráda, že jsem si příběh přečetla. Na konci knížky jsou i nějaké fotografie a konečný proslov autorky. Vřele doporučuji a i já si uvědomují, jak můžeme být vděčný za svůj život. 

1 komentář:

Unknown řekl(a)...

Krásná recenze. Moc děkuji za tip. ☺